söndag 3 februari 2013

Göteborg Open


Träning och tävling är så sjukt roligt!
Nu senast igår blev det debut i Sport Ju-jutsu-sammanhang för mig i Göteborg (Göteborg Open).
Jag är ganska nöjd med min insats. Speciellt eftersom jag var så sjukt nervös innan, men jag tror det är mitt normaltillstånd. Jag är alltid sjukt nervös, men presterar relativt bra andå!
Torskade båda matcherna, men gjorde det med flaggan i topp. Hade jag inte åkt på så många varningar i första matchen hade jag vunnit den lätt!
Tror jag fick 2 ippon (slag/spark och mark), men 4 varningar och förlorade således med 11-14.
Surt och bittert eftersom jag kände mig som den bättre av oss matchen igenom!
Andra matchen var riktigt bra, men tjejen jag gick mot var betydligt mer rutinerad än vad jag var, och med en halv minut kvar åkte fick hon fullt hus (Tror det stod 10-6 innan hon fick in sin sista ippon). Men även där fick jag 2 ippon (i slag/spark båda gångerna).
Med tanke på att mitt mål var att komma därifrån med 1 poäng så är jag fruktansvärt nöjd faktiskt! I alla fall nu när jag fått reflektera över tävlingen lite grann!
Tävlingen var helt groteskt jobbig, och jag svettades som en gris efter första matchen, men jag hade sagt att ska jag förlora, då ska jag förlora på att jag är tekniskt underlägsen eller att den som jag tävlar emot tävlat mer än mig, inte på kondition, och det gjorde jag verkligen inte. Jag orkade båda matcherna och hade kunnat ställa upp i åtminstone en till. Konditionen var det verkligen inte fel på!
Allt i Sport Jujutsun har ju släppt nu efter att vi hittade de sista pusselbitarna för någon vecka sedan. Det börjar ju nästan att kännas som att jag kan något!
Kommer bli sjukt roligt att tävla i Karlstad sen den 16/3!
Vet vad jag behöver träna på och ska finslipa det sista ännu bättre den här gången!
Sjukt taggad och den här gången är det inte bara 1 poäng som gäller, den här gången är det medalj!
Och med tanke på att man har stöd från två olika klubbar i ryggen varje gång man går upp på mattan så känns det sjukt bra! Ni som ska ha tack vet vilka ni är! Tränare och klubbkamrater som ställer upp och kör extra, lär mig saker fastän det känns omöjligt… Allt är guld värt för mig!
Imorgon är det dock dags för att tagga om för lite Submission Wrestling. 4 kilo på 3 veckor och Grapplingligan i Norrköping den 23/2 är det som gäller här näst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar