fredag 31 augusti 2012

Kampsportshelgen börjar snart!

Helgen kommer bli helt hysteriskt rolig, men ganska hektisk också.

Vi börjar imorgon med uppvisning på Grand Samarkand, där Växjö Ju-jutsuklubb tillsammans med de andra i Växjö Kampsports Allians kommer för att visa upp sig lite för lördagsshopparna.
Efter det bär det av för att jobba lite på universitetsbiblioteket ett tag innan man åker upp till Linköping. Väl där är det dags att tvätta tävlingskläderna inför söndagen.

Så nu får man försöka: Peppa för tävling i Submission Wrestling!

Det är nämligen Primate Cup på söndag uppe i Norrköping.
Ingen stor tävling så, men det är bara min andra tävling än så länge, och det kommer bli ett stenhårt motstånd, hur de än väljer att lägga våra viktklasser. Alla mina motståndare är rutinerade grapplers så det det kommer bli helt sjukt svårt!

Jag ser jättemycket fram emot det, och jag tror att även om det blir så att jag klappar direkt så kommer jag att ta med mig något därifrån. Det värsta är ju att det gick relativt bra sist, så jag förväntar mig ju att det ska gå lika bra den här gången, och det tror jag kommer bli svårt.

På måndag blir det att ta tåget ner till Växjö igen, och hem en snabbsväng för att packa om väskan och sen bege sig ner till klubben för nästa uppvisning och sedan börjar träningen som vanligt med ett MMA-pass på kvällen efter träningen.

Det kommer som sagt blir kul, men riktigt stressigt och hektiskt att hinna med allting.

Ikväll gäller det alltså att packa ner det som ska med till Linköping eftersom att jag inte vet om jag hinner hem mellan uppvisningen och jobbet.

Mmm, I love the smell of sweaty rashguards in the evening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar