tisdag 11 september 2012

BJJ

Idag var det äntligen dags att träna lite på klubben. Nu i september har jag jobbat så sjukt mycket att det känns som att det inte blir någon teknikträning på brassen över huvud taget, utan jag har fått hålla mig till löpning och promenader.

Det är inte dålig träning i sig, men det är ju inte alldeles super att ladda upp inför en tävling med att konditionsträna enbart.

Men idag var det dags för lite brasse i alla fall!

Mycket nybörjare den här terminen, vilket är bra. Av de som började samma termin som jag så är det bara jag kvar (både på MMA:n och BJJ:n tror jag) och från förra terminen är det nog också bara någon enstaka BJJ:are kvar. Dock betydligt fler MMA:are.
Men det här känns lovande.
Jag tycker personligen att det är lite tråkigt att det inte var en enda tjej med som nybörjare!
För tillfället är vi bara 2-3 tjejer som tränar BJJ, och det är ganska tråkigt, i alla fall om man vill kunna köra lite mer realistiskt och ha någon i sin egen viktklass. Men, man får ta det som det kommer lite.

Idag kändes det ändå bra. Vissa saker är jag fortfarande riktigt irriterad över, men det är några saker som har satt sig lite grann. Speciellt när det kommer till försvar och att ta sig ur lås. Det känns lite gran som att man börjar få till det lite gran sådär att man hinner räkna ut vad motståndaren ska göra innan det är för sent. Men jag känner också att jag är långt från duktig.

Förhoppningsvis lossnar det snart nu. Det tog ju ändå ganska lång tid innan jag kom på finessen med aikido så att man började att förstå vad det handlar om. Antar att det är samma sak gällande BJJ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar