tisdag 4 september 2012

Tävling nr 2

Primate Cup var det för min del i helgen.

Nu två dagar senare har jag kunnat börja reflektera lite över min egen insats, efter det att det blev lite kaosartat på själva tävlingen. Men jag tänker börja med att reflektera över min egen insats.

Den här gången fick jag möte två mycket duktiga och stenhårda tjejer. Den första matchen kändes sådär. Jag hade nog lite för mycket respekt för vem min motståndare var istället för att köra på mitt eget. Det jag vet att jag kan. Jag åkte på en rear naked som var nästintill omöjlig att försvara sig emot. Jag kände mig ljusår efter i både teknik, styrka och inte minst rutin. Härifrån får jag ta med mig att inte försöka göra saker som jag inte behärskar, speciellt när man kör mot en motståndare som varit med länge.

Min andra match var mot en annan tjej. Här kändes det lite mer som att vi var aningen mer på samma nivå. Jag kände mig inte lika många ljusår efter som jag gjorde i första matchen. Jag lyckades att dra mig ur en armbar (för att sen åka på en igen tyvärr), och det tyckte jag var en bra prestation ändå. Jag visade, om inte annat för mig själv, att jag faktiskt kan ta mig ur saker, vilket kändes skönt med tanke på att det var det som vi hade tränat på en hel del på torsdagen innan. Det är det jag tar med mig från den här matchen. Jag kan ta mig loss om jag vill. Jag behöver inte anpassa mig efter min motståndare.

Nu är mitt nästa mål att jag måste ta poäng i nästa match, så att det inte fastnar i huvudet på mig att jag inte lyckas ta några poäng. Det är nog det viktigaste just nu. Resultaten får komma när de kommer.

Notering:
Som jag nämnde i början så var det lite kaos också på tävlingen.
När vi kom dit så fick vi först veta att det inte skulle bli någon 71 viktklass för damer. Vilket var lite dåligt eftersom att deras mål med att lägga in en öppen viktklass också, var för att vi tjejer skulle få lite fler matcher. Men så blev det inte. Det såg länge ut som att jag bara skulle gå en match, men sen fick vi reda på att vi blivit bortglömda, och jag fick gå en match till. Några timmar senare. Inte den perfekta uppladdningen eller så, men jag fick åtminstone två matcher.
Väldigt tråkigt med tanke på att man bestämde sig för att åka dit just p.g.a man lovade att man skulle få matcher.
Sedan tyckte jag att det var lite tråkigt att domarna  på den mattan jag körde på var så inkonsekventa med att ge sina poäng, men här förstår jag det lite mer eftersom att det gällde outbildade domare, som hade gått sin domarutbildning dagen innan. Alla börjar ju någonstans, och majoriteten av dem gjorde en helt okay insats ändå! Det var bara lite tråkigt att det var så många domare som var "in progress" och att det bara var de som var på den mattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar