onsdag 30 maj 2012

En rolig sak

För den som inte visste det så håller jag på att plugga till bibliotekarie, filmvetare och ska doktorera i engelska någon dag, och det här enbart för att jag tycker om litteratur och gärna både läser och skriver litteratur.

I sommar ska jag läsa en kurs som heter Chick Lit. Förra sommaren fick vi lära oss att det finns en genre inom Chick Lit som handlar om vampyrer. Den kallades för "Bit Lit" (tänk er Bridget Jones som vampyr).

Jag kom då på den (självklart) alldeles geniala idén att om man då skrev en sådan historia om en kvinna som tränar kampsport (för hallå, vilka passa inte in bättre än kampsportare? Viktnoja, svårt som "stark karriärkvinna" att träffa en man, eftersom att det verkar som att det faktum att man är kampsportare skrämmer iväg en hel del killar som inte själva är kampsportare och så vidare), så skulle det kallas för Hit Lit?

Därför tänkte jag för skojs skull göra en ny flik här som jag kommer kalla just för Hit Lit, och där jag kan få lite utlopp för både min kampsportssida och det faktum att jag bara vill skriva lite, både för skojs skull och för att lära mig att skriva lite grann.

De som ligger under den fliken ska självklart enbart tas som fiktion för det är det som det är och ALLA karaktärer där är självklart påhittade.

Med största sannolikhet kommer det att bli flera olika historier, men jag vet inte hur långa de olika blir. Förhoppningsvis kan man skriva lite olika historier om lite olika kampsporter.

Tror det här kommer bli ett lite roligt inslag i bloggen så inte allt fokus hamnar bara på vad jag gör och tänker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar