söndag 10 juni 2012

Tävlingsdebut: SW

Idag gjorde jag min första tävling i kampsport någonsin, nämligen i Submission Wrestling (SW).
Det var en liten tävling i Nybro och vi var bara tre tjejer allt som allt.

Det gick för mig ändå ganska bra tyckte jag eftersom att jag inte förlorade jättestor (1-0) och jag behövde heller inte att klappa av. Det kändes positivt. Kanske lite för positivt, för nu sätter jag nog för stora förväntningar på mig själv till nästa tävling.

Det jag tänkte på mest var hur fort man försvann in i sin egna lilla värld. Det fanns liksom bara jag, motståndaren, mattan och min coach. Han var den enda som jag hörde över huvud taget när jag brottades där.

Utöver det kunde jag inte ens gissa mig till hur tuffa de där fem minutrarna skulle vara. Det var betydligt jobbigare än våra sparringpass på klubben. Inte för att vi kör dåliga sparringpass där, snarare tvärtom, men det här var hårt. Lite oväntat, men nu vet jag det till nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar