fredag 21 september 2012

Rosuey vs. Cyborg


Jag börjar bli lite less på debatten mellan Rousey och Cyborg nu.

Cyborg har blivit tagen för doping, det har inte Rousey. Cyborg har precis inget som helst att säga till om förrän hon har byggt upp sin karriär igen. Utan att fuska. Hon måste visa att hon kan slåss på alla andra villkor också.

Rousey är ganska bra på trashtalk, men än så har hon också kunnat visa upp i oktagonen att hon har något att komma med. Hon kan än stå upp för sitt snack, även om jag personligen tycker att det är lite fjantigt.

Uppgifter som jag har sett tyder på att Cyborg egentligen aldrig klarade vikten till 135lbs, men ändå så var hon champion i den viktklassen. Nu vill hon att Rousey ska gå upp för att möta henne. En enkel fråga har jag på det. Varför?

Rousey är en 135lbs fighter, det är inte Cyborg. Cyborg är (troligtvis) tyngre! (Nej, jag har svårt att tro att en tjej med den kroppen som Cyborg hade, dopad som ej dopad att hon kunde väga så lite). Alla andra av Rouseys motståndare har klarat invägningen. Rousey är bäst i den viktklassen för tillfället!

Rousey är inte skyldig Cyborg någonting. Cyborg måste som sagt bygga upp sin karriär igen, om hon vill möta Rousey så får Cyborg banta ner sig till 135 och möta Rousey där. Samtidigt så tycker jag Rousey kan sluta prata så mycket skit om Cyborg, det gör inte det hela bättre. Istället bör hon fokusera på motståndarna i sin egen viktklass! De som faktiskt är relevanta för hennes tävlande nu närmaste tiden.

Samtidigt skulle det bli en helt sjuk hatmatch om den faktiskt blir av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar