söndag 2 september 2012

Ta tag i det här!

Gör ett tidsinställt inlägg till. Vid den här tidpunkten är jag nog mitt uppe i en match eller hejar på andra som tävlar.

Framöver nu kommer jag jobba helt sjukt mycket. Nästan varenda helg, och en hel del kvällar. Roligt att jobba, tyvärr tar det tid från träningen på klubben, som för mig är helig. Jag längtar lite tills jag får en tjänst som innebär jobb på dagen enbart så man kan gå och träna sen på kvällen.

Men nu måste jag verkligen ta tag i det här med min tävlingssatsning. Vare sig jag har tid att springa ner och kramas med de andra eller inte. När jag kommer hem kommer jag att införskaffa mig ett gymkort på campus, så att jag kan gå dit och träna när jag har tid. Jag kommer dock fortsätta springa utomhus så länge vädret tillåter!

Nu ska jag ner i vikt, och helst snabbt!
Jag är fortfarande alldeles för tung inför SM... Alldeles alldeles. Och sen ska jag fortsätta att "tunna ut mig" till en trivsam vikt som jag kan hålla genom att träna som vanligt.

Jag ska försöka hålla lika många pass som vanligt, bara att några blir på gymmet istället istället för på klubben. Samtidigt vill jag inte heller lägga på mig för mycket vikt i muskler.

Målet är att ligga runt 60 kg normalt. Då kan man gå i viktklasserna under där om man pressar ner sig, eller i alla fall hålla sig till de lägre viktklasserna. Jag är ju inte så lång, och det är väldigt jobbigt att köra mot folk som är mycket längre än man själv, även fast man väger lika mycket.
Då känner jag att jag är hellre mindre och inte lika stark, än stor och stark faktiskt. Jag tror ju dock inte det kommer vara något större problem egentligen. Men vi får se vad som passar bäst.

Ta tag i det måste jag göra i alla fall.

29 är nästa datum som gäller. Då måste jag väga under 69 kg med gi på! Jag ska lyckas. Det finns liksom inget misslyckande i det hela om det ska gå vägen innan jag börjar bli för gammal och det är dags att börja tänka på att skaffa familj och sådant som stoppar upp en under typ ett års tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar