tisdag 23 oktober 2012

Framgångar?

Eller, egentligen letar jag efter ett annat ord nu, men jag kommer inte på det. Känner mig lite för trött i skallen...

Känner mig seg i kroppen också, gårdagens två pass gjorde mig verkligen trött och sliten på kvällen, men det var riktigt skönt, sov dock lite för länge i morse och svårt att komma igång idag. Ikväll somnar jag förhoppningsvis lite tidigare, men får nog ställa klockan imorgon i varje fall, måste upp ganska tidigt både fredag, lördag och söndag den här veckan!

Men i vilket fall: Framgångar!
I SW, på träningen, för mig.
Ja det känns så i alla fall. Saker och ting börjar lossna lite grann. Det känns inte längre helt lönlöst. Så många gånger som jag kommit hem från träningen helt frustrerad och tänkt lägga av resulterar i de senaste två veckornas känsla av att: "Jo, men det här börjar ju likna något!"
Känns lite som att jag har kunnat öka snäppet lite vad gäller tekniska kunskaper, förståelse och definitivt försvar, men det känns som jag har så sjukt mycket kvar också.

Jag tror att det till stor del ligger lite i de här aspekterna att jag faktiskt kommit någonstans:
  • Mitt oerhört dåliga humör/vinnarskalle när jag inte är bra på något som jag vill vara bra på. Vill jag vara bra på något så ger jag inte upp. 
  • Fantastiska tränare som lägger ner tid, ork och kunskap på att lära mig något (som jag sen kan lära vidare när jag blir duktig!).
  • Tävlingar. Trots att det går skit, så kan jag ta med mig något från varje tävling som gör att jag blir bättre, att min brottning blir bättre.
  • Att jag lägger ner tiden. Även om jag inte känner för att träna, om jag är trött, hungrig, grinig eller så, så går jag ändå dit. Det visar sig ju alltid att det är kul sen. När man väl kommer igång. 
Sen får jag ju tänkta på att just ren Submission Wrestling har jag ju tränat i knappt ett år, BJJ i lite mer än ett och MMA samma där, men det är så sjukt annorlunda med MMA-sparring där man måste fokusera både på slag och brottning samtidigt. I SW är det ju bara brottningen. BJJ:n har ju hjälpt en del antar jag, men det är ändå inte riktigt samma sak.

Inför nästa tävling (när den nu blir) så känner jag mig väldigt positiv dock. Det kan faktiskt bli bra det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar